01 09 2024

آزمون عملی رشته علوم ورزشی سال ۱۴۰۳ از تاریخ 8 الی 9شهریورماه همزمان در سراسر کشور و با شرکت بیش از ۲۱ هزار داوطلب دختر و پسر برگزار شد.

آزمون عملی رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی در دانشگاه کردستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر بهزاد ایزدی، عضو هیات علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه کردستان و نماینده تام‌الاختیار آزمون عملی ورودی داوطلبان مقطع کارشناسی علوم ورزشی در استان کردستان، در این خصوص اظهار داشت: در این آزمون دانشگاه کردستان میزبان بیش از 700 داوطلب دختر و پسر بود که در دو روز به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی افزود: در روز 8 شهریورماه 332 داوطلب پسر شرکت داشتند‌ و همچنین در روز 9 شهریورماه آزمون نیز اختصاص به داوطلبان دختر داشت که 383 نفر با یکدیگر رقابت کردند. 
به گفته دکتر ایزدی، بیش از 60 نفر جزو عوامل اجرایی بودند و به هرچه بهتر برگزار شدن آزمون کمک کردند.

وی افزود: این آزمون برای داوطلبان ورود به دوره کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با شرکت در آزمون سراسری از طریق سازمان سنجش معرفی شده‌اند.
عضو هیات علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه کردستان همچنین اشاره کرد در آزمون عملی رشته علوم ورزشی، از هریک از داوطلبان پیش از شرکت در آزمون عملی، تست ارزیابی وضعیت بدنی، سلامت و معاینات پزشکی به عمل می‌آید.

وی تصریح کرد: آزمون عملی سال‌ جاری شامل 7 مرحله، تحت عنوان: «مجموعه آزمون 7 خان پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی» است که مراحل آزمون به ترتیب شامل: کشش بارفیکس خوابیده در ۲۰ ثانیه، دریبل فوتبال و بسکتبال، دراز و نشست در ۳۰ ثانیه، پرش جفت از موانع، آزمون دوی ۴ در ۹ متر، پرتاب توپ طبی و دوی ۲۵۰ متر برای آقایان/ دوی ۱۵۰ متر برای بانوان است.

لازم به ذکر است، نمره آزمون عملی همانند یک درس تخصصی با ضریب 12 در هنگام اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال 1403 برای این رشته (شیوه با آزمون) اثرگذار خواهد بود.


برچسب‌ها:

تربیت بدنی